TĚHOTENSKÁ

S rostoucím bříškem je nadměrně namáhána páteř i okolní svalstvo zejména v křížové oblasti, což má za následek bolesti zad. Odstraňovat napětí ve svalech v celé oblasti zad a šíje je možné jemnými hmaty, které svalstvo uvolňují a prokrvují. K podpoře krevního oběhu, snižování možnosti otoků, křečí a k prevenci křečových žil, se používají hladké a plynulé hmaty v oblasti kotníků, předních partií lýtek a stehen. Zabraňuje popraskání pokožky a vzniku jizev (tzv. strie). Jedná se o naprosto bezpečnou techniku, která přináší fyzické, psychické i emocionální uvolnění. V těhotenství je tato masáž skutečným balzámem a celkově harmonizuje psychiku a pohodu těhotné ženy.

UČINKY

  • snižuje únavu a znatelně zvýšuje energii
  • přináší pocit uvolnění, zklidnění a pohody
  • upravuje spánkový režim
  • zlepšuje držení těla
  • zmírňuje bolesti hlavy
  • tlumí bolesti zad
  • snižuje zadržování vody
  • redukuje tvorbu křečových žil a strií
  • zmírňuje bolesti nohou a pozitivně působí proti křečím
  • buduje silný vztah mezi maminkou a dítětem

KDY NECHODIT NA MASÁŽ

  • 1 trimestr - největší riziko spontánního potratu
  • velká ztráta vody nebo krve ( průjem, zvracení )
  • vysoce rizikové těhotenství / potratovost
  • diabetes, onkologická onemocnění
  • nachlazení, virózní stavy, horečky
  • nevolnosti, zvracení
  • vysoký krevní tlak
  • akutní poranění
  • bolesti břicha
  • bodavá bolest v zádech, zvláště vystřeluje-li do paží a nohou
  • v místech výskytu křečových žil
  • eksémy

Bolesti zad v těhotenství

Bolest zad v těhotenství souvisí s řadou fyziologických a hormonálních změn v tomto období. Mění se postavení i sklon pánve, těžiště těla, do pohotovosti jsou zapojeny i svaly, které žena dřív používala minimálně. Při bolestech nejde o poškození plodu či lůžka, musely by být přítomny i jiné symptomy (bolest břich, krvácení, náhlá změna tlaku apod.). S narůstajícím bříškem je zapotřebí větší námahy ke stabilitě a pohybu, proto se mohou bolesti zad opakovat i sílit, především jde o bederní a křížovou část. Doporučuje se zvýšený přísun vápníku a pravidelný pohyb (cvičení pro těhotné, plavání, cvičení na velkém míči). Procházky a správný postoj s co nejmenším prohýbáním v bederní části páteře také budoucí mamince prospívají. Po porodu a šestinedělí většina bolestí spojená s těhotenstvím ustupuje.